Wat doet u wanneer u denkt dat u niet alles uit uw bedrijf haalt? Of het nou gaat om uw product, financiën, marketing/sales of personeel.
Laat u het lopen zoals u doet, trekt u aan een paar touwtjes op basis van uw eigen inschattingen of huurt u iemand in om eens van een afstandje naar uw bedrijf te kijken?
U weet zelf natuurlijk dondersgoed hoe uw bedrijf in elkaar steekt en wat de sterke en minder sterke kanten zijn. U loopt er tenslotte elke dag. Maar zit daar dan niet het gevaar?
U wil geen kansen mislopen, u wil tenslotte doorgroeien. Of dat doorgroeien nu in omzet, bedrijfsomvang of kennis is. Want staat u op al deze vlakken stil, dan gaat uw bedrijf wellicht ten onder in de hevig veranderende branche waarin u actief bent.
Elke verandering van de markt vraagt om een verandering binnen uw bedrijf, groot of klein. Maar welke aanpassing is voor u het meest effectief?
Is uw bedrijf middelgroot, dan heeft u kennis en ervaring om u heen verzamelt en deze op de best mogelijke posities geplaatst. Is uw bedrijf wat kleiner, dan voert u zelf meer verschillende taken uit. Mogelijk niet eens die taken waar uw hart het meeste ligt.
Waar zitten de pijnpunten van uw bedrijf? Hoe maakt u die inzichtelijk zonder uw eigen heilige huisjes te blijven benoemen en verdedigen?
Wij dragen zorg voor onderstaande punten:
- het helder krijgen van de vraag
- intern onderzoek
- markt onderzoek
- het implementeren van eventueel noodzakelijke veranderingen
- het doorvoeren van consequenties op het gebied van HR